Μίμης Δομάζος-Βίκυ Μοσχολιού: Ο «στρατηγός» και το «βιολοντσέλο»

Μίμης Δομάζος-Βίκυ Μοσχολιού: Ο «στρατηγός» και το «βιολοντσέλο»

Ο όρος showbiz, κυριαρχεί στον έντυπο και προφορικό λόγο του Έλληνα, εδώ και αρκετά χρόνια. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ουσιαστικά πρόκειται για μια λέξη που άρχισε να «φοριέται» από την εποχή που οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί αρχίσανε να κοιτούν από την «κλειδαρότρυπα», προσπαθώντας να ικανοποιήσουν την έμφυτη τάση που έχουμε ως λαός για κουτσομπολιό.

Κι όχι μόνον άρχισαν, αλλά στήριξαν επάνω της ολόκληρες εκπομπές, οι οποίες για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σημείωναν υψηλή τηλεθέαση, συνεπώς «πουλούσαν». Όχι ότι και σήμερα συμβαίνει κάτι διαφορετικό. Απλώς, οι περισσότεροι έχουν ως βασική μέριμνα τον άρτο τον επιούσιο, βεβαίως χωρίς να σταματάνε να ρίχνουνε «κλεφτές» ματιές στη ζωή των εγχώριων «διασημοτήτων».

Κι αν σήμερα θεωρούμε celebrities αυτούς που μας πασάρουνε τα κανάλια, οι περισσότεροι εκ των οποίων αγγίζουνε το όριο της ασημαντότητας, άραγε πώς θα πρέπει να χαρακτηρίσουμε κάποια πρόσωπα που στο παρελθόν πρωταγωνίστησαν στις τέχνες, τα γράμματα και τον αθλητισμό; Όταν δε, συνέβαινε ορισμένα από αυτά να προχωρήσουνε μαζί στην προσωπική ζωή τους, τότε το πράγμα γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον.

Στη δεκαετία του ’60, δεν ήτανε λίγα τα ζευγάρια που είχανε γίνει θέμα συζήτησης ενός λαού, ο οποίος μέσα από το δικό τους βίο, προσπαθούσε να ζήσει το παραμύθι της Σταχτοπούτας. Ένα από αυτά, ήταν κι εκείνο της Βίκυς Μοσχολιού με το Μίμη Δομάζο, που επί πολλά χρόνια απασχολούσε τον κόσμο, όμως κυρίως για το επαγγελματικό κομμάτι κι όχι τόσο για το προσωπικό. Έτσι κι αλλιώς, οι δυο τους πάντα ήταν αρκετά χαμηλών τόνων και δε δίνανε δικαιώματα, ασχέτως αν τα λαϊκά περιοδικά της εποχής γράφανε διάφορα κατά καιρούς…

 

Η γνωριμία και ο γάμος

Το φθινόπωρο του 1963, ξεκίνησε η χειμερινή σεζόν στην «Τριάνα του Χειλά», ένα από τα πιο γνωστά και φημισμένα κέντρα διασκέδασης στην Αθήνα, το οποίο βρισκότανε στη λεωφόρο Συγγρού. Επικεφαλής του σχήματος, ήταν ο Γιώργος Ζαμπέτας και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, αμφότεροι εξαιρετικά δημοφιλείς και αγαπητοί στο κοινό. Μαζί τους, ήτανε και μιαν εικοσάχρονη κοπέλα, το όνομα της οποίας γνώριζαν ελάχιστοι, αφού ακόμα ήταν άγνωστη και σχεδόν χωρίς δισκογραφία. Τη λέγανε Βίκυ Μοσχολιού…

Κάποιο βράδυ, βρέθηκε εκεί ο Ανδρέας Παπαεμμανουήλ, διεθνής μεσοεπιθετικός του Παναθηναϊκού κι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες που ανέδειξε το ελληνικό ποδόσφαιρο, ο οποίος έμεινε στην ιστορία με το παρατσούκλι «κούνελος» (ή «Παπα-κανόνης», εξαιτίας του πολύ δυνατού σουτ που διέθετε). Ενθουσιάστηκε ακούγοντας το νεαρό κορίτσι, το οποίο μάλιστα του αποκάλυψε ότι ήτανε και φίλαθλος των «πράσινων». Έτσι, πρότεινε σε κάποιους συμπαίκτες του να πάνε παρέα στο μαγαζί για να την απολαύσουν.

Ένας από αυτούς, ήτανε και ο Μίμης Δομάζος. Μόλις 21 ετών τότε, αλλά ήδη ίνδαλμα των φιλάθλων του «τριφυλλιού» και όχι μόνο, καθώς είχε καταπλήξει τους πάντες με το εξαιρετικό ταλέντο και τον τρόπο παιχνιδιού του. Τα ηγετικά ποδοσφαιρικά προσόντα που εν αφθονία διέθετε, του δώσανε και το προσωνύμιο «στρατηγός», που τον ακολουθεί μέχρι σήμερα.

Οι δύο νέοι δεν άργησαν να ξεκινήσουν ένα φλερτ, το οποίο πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε μια βαθιά σχέση αγάπης. Παράλληλα, η γνωριμία και ο μετέπειτα δεσμός τους, μάλλον έφερε γούρι και στους δύο, καθώς αφενός μεν λίγο καιρό αργότερα η Μοσχολιού έγινε πασίγνωστη μέσα σε μια νύχτα, τραγουδώντας το εμβληματικό «Χάθηκε το φεγγάρι» στην ταινία «Λόλα», αφετέρου ο Δομάζος συνέβαλε τα μέγιστα στην κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Παναθηναϊκό την περίοδο 1963-64. Μάλιστα, οι «πράσινοι» του Γιουγκοσλάβου τεχνικού Στέφαν Μπόμπεκ τερμάτισαν αήττητοι και αυτό το ρεκόρ παραμένει ακατάρριπτο ως τις μέρες μας.

mosxoliou2-ewoman

domazos1-ewoman

Ο γάμος

Μπορεί ο τρόπος ζωής ενός ποδοσφαιριστή και μιας τραγουδίστριας να είναι εντελώς διαφορετικός, όμως αυτό δε στάθηκε εμπόδιο στην ευτυχία του «στρατηγού» και του «βιολοντσέλου» (όπως είχε αποκαλέσει την ερμηνεύτρια ο αείμνηστος μουσικολόγος Φοίβος Ανωγειανάκης, ακούγοντας τη βελούδινη φωνή της).

Έτσι, την Πρωτομαγιά του 1967 οι δύο αστέρες του τραγουδιού και του αθλητισμού ενωθήκανε με τα δεσμά του γάμου στη Μητρόπολη Αθηνών. Επρόκειτο για ένα πολύ μεγάλο γεγονός εκείνη την εποχή και δε θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η εκκλησία θύμιζε…γήπεδο. Κι αυτό, γιατί περισσότεροι από τριάντα χιλιάδες άνθρωποι κατακλύσανε το χώρο από την πλατεία Συντάγματος μέχρι το χώρο της τελετής, με αποτέλεσμα η νύφη να μη μπορεί να βγει ούτε από το αυτοκίνητο, φτάνοντας εκεί. Αν δεν υπήρχε ένας…παλαιστής ν’ ανοίγει δρόμο ώστε να πλησιάσει ο ένας τον άλλο, τότε μάλλον δεν υπήρχε περίπτωση να ξεκινήσει το μυστήριο.

Ωστόσο, τα ευτράπελα δε σταμάτησαν εκεί. Από το πολύ σπρώξιμο και τις ενθουσιώδεις εκδηλώσεις του πλήθους, η πέντε μηνών έγκυος Μοσχολιού έχασε τη βέρα της, η οποία όμως βρέθηκε από κάποιο θαμώνα και της επεστράφη την επόμενη ημέρα. Και μέσα σ’ όλα αυτά, το νεόνυμφο ζευγάρι υποχρεώθηκε να πληρώσει και δεκαπέντε χιλιάδες δραχμές, για τις ζημιές που γίνανε στην εκκλησία από τη λαοθάλασσα που την είχε κατακλύσει.

Επιπλέον δε, οι μπομπονιέρες που ήτανε στολισμένες με το τριφύλλι και το κλειδί του σολ, δεν έφτασαν ούτε για…ζήτω. Είχανε παραγγελθεί επτά χιλιάδες, αλλά εξαφανίστηκαν εν ριπή οφθαλμού και το «κλου» της υπόθεσης είναι ότι δε μοιράστηκαν, αλλά…πετάχτηκαν στον αέρα κι όποιος πρόλαβε, κουφέτα έφαγε. Επίσης, τις επόμενες ημέρες, κάποιοι «τυχεροί» βγάλανε το…λάφυρο σε πλειστηριασμό και μάλιστα σε εξωφρενικές τιμές. Σκεφθείτε δηλαδή να υπήρχανε τότε οι σελίδες διαδικτυακών αγορών του σήμερα…

gamos-ewoman

mosx-ewoman

Οι δύο κόρες

Από εκεί και πέρα, το ζευγάρι ζούσε όμορφα κι αρμονικά, εξακολουθώντας βεβαίως να διατηρεί την «πρωτιά» στον τομέα εργασίας του. Η Βίκυ Μοσχολιού συνέχισε να ηχογραφεί σπουδαία τραγούδια σημαντικών δημιουργών και να πρωταγωνιστεί στις προτιμήσεις του κοινού για νυχτερινή διασκέδαση, ενώ ο Μίμης Δομάζος ήτανε πάντα ο «στρατηγός» του Παναθηναϊκού και τον οδηγούσε σε κατακτήσεις πρωταθλημάτων και Κυπέλλων Ελλάδος.

Την ευτυχία τους, ήλθε να ολοκληρώσει η απόκτηση των δύο κοριτσιών τους. Στις 15 Οκτωβρίου 1967 γεννήθηκε η Ουρανία (Ράνια) και στις 11 Δεκεμβρίου 1968 η Ευαγγελία, οι οποίες συχνά-πυκνά ποζάρανε μαζί με τους διάσημους γονείς τους σε φωτογραφίες που δημοσιεύονταν στις εφημερίδες και τα περιοδικά της εποχής. Θα είχανε κι έναν αδελφό, ο οποίος όμως δεν ήτανε γραφτό να ζήσει περισσότερο από τρία εικοσιτετράωρα. Γεννήθηκε πρόωρα, στις 14 Μαΐου 1973 και η έλλειψη θερμοκοιτίδας στην κλινική, στοίχισε τη ζωή του. «Αεροβαφτίστηκε» Αλέξανδρος…

Η Μοσχολιού δεν παρέλειπε σε κάθε ευκαιρία να δηλώνει το θαυμασμό που ένιωθε για τον άνδρα της, τον οποίο καμάρωνε από τις εξέδρες του γηπέδου της Λεωφόρου Αλεξάνδρας να μαγεύει το πλήθος με τις επινοήσεις του. Μάλιστα, ο «στρατηγός» ήταν ο ηγέτης του Παναθηναϊκού στη μεγαλύτερη στιγμή της ιστορίας του, όταν προκρίθηκε στον τελικό του Κυπέλλου Πρωταθλητριών κι αντιμετώπισε τον Άγιαξ του Γιόχαν Κρόϊφ στο αχανές Γουέμπλεϊ του Λονδίνου, χάνοντας με 2-0. Η ερμηνεύτρια, ακολούθησε την ομάδα σχεδόν σε όλη την πορεία της μέχρι εκεί, αλλά έκτοτε σπανίως πήγαινε στο γήπεδο, καθώς τα παιδιά μεγαλώνανε κι έπρεπε να βρίσκεται κοντά τους.

kores-ewoman

Ο «Ζυγός»

Καλοκαίρι 1973. Η Βίκυ Μοσχολιού, μόλις έχει ολοκληρώσει την πρώτη σεζόν της μακριά από τα νυχτερινά κέντρα της παραλίας, έχοντας κατέβει στην Πλάκα και συγκεκριμένα στο ΖΟΟΜ, όπου μαζί με το Δήμο Μούτση και τον Αντώνη Καλογιάννη είχε παρουσιάσει το θρυλικό «Συνοικισμό Α».

Ωστόσο, επιθυμεί ένα δικό της χώρο, ώστε να κάνει πραγματικότητα το όνειρό της. Να παρουσιάζει προγράμματα γεμάτα καλό ελληνικό τραγούδι, έχοντας τον πρώτο λόγο για την επιλογή του ρεπερτορίου και γενικότερα, να φέρει έναν «άλλον αέρα» στη νυχτερινή διασκέδαση της πρωτεύουσας.

Στην οδό Κυδαθηναίων 22, απέναντι από το ΖΟΟΜ, υπάρχει ο κινηματογράφος CINE PARIS. Η ίδια βλέποντάς τον, ενθουσιάζεται και μαζί με το Μίμη Δομάζο, αποφασίζουν να τον αγοράσουν και να τον διαμορφώσουν έτσι, ώστε να χωρά περίπου χίλια άτομα.

Στην επιχείρηση, μπαίνει συνεταίρος και ο Νίκος Παπαμιχαήλ, αδελφός του γνωστού και δημοφιλούς ηθοποιού και ο χώρος μετονομάζεται σε ΖΥΓΟΣ, από το ζώδιο της μεγάλης κόρης του ζευγαριού, Ράνιας. Πρόκειται για μια καθαρά «οικογενειακή υπόθεση», καθώς η Μοσχολιού παίρνει μαζί και τον πατέρα της, ώστε να προσέχει το ταμείο…

Έτσι, την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 1973, περίπου ένα μήνα πριν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, ο «Ζυγός» ανοίγει τις πύλες του στο αθηναϊκό κοινό. Η Βίκυ Μοσχολιού έχει στο πλάι της το Δημήτρη Ψαριανό, ο οποίος ένα χρόνο νωρίτερα είχε κάνει αίσθηση με την ερμηνεία του στο «Μεγάλο ερωτικό» του Μάνου Χατζιδάκι. Την καλλιτεχνική διεύθυνση του προγράμματος, έχει ο Δήμος Μούτσης.

Για τα επόμενα πέντε χρόνια, εκεί θα δίνει το «ραντεβού» της με το κοινό που τη λάτρευε και πήγαινε για ν’ ακούσει αληθινό ελληνικό τραγούδι. Η ίδια πολλάκις είχε πει ότι εκείνη η πενταετία ήταν ίσως η καλύτερη της καριέρας της, καθώς με τη φωνή της έδινε ζωή στις μελωδίες σπουδαίων συνθετών και στα λόγια σημαντικών στιχουργών και ποιητών. Κοντά της, βρέθηκαν κατά καιρούς η Δήμητρα Γαλάνη, ο Λάκης Χαλκιάς, ο Χαράλαμπος Γαργανουράκης, ο Θέμης Ανδρεάδης και άλλοι αξιόλογοι κι αγαπημένοι ερμηνευτές.

mosxoliou-ewoman

Το διαζύγιο

Κι ενώ «επισήμως» δεν υπήρχανε σοβαρά προβλήματα ανάμεσα στο ζευγάρι, εντελώς ξαφνικά «σκάει» η είδηση-βόμβα: Μοσχολιού και Δομάζος αποφασίζουνε ν’ ακολουθήσουνε διαφορετικούς δρόμους στη ζωή, δίνοντας τροφή στα λαϊκά έντυπα να γράψουνε διάφορες φήμες και σχόλια. Όμως, οι δυο τους αντιμετώπισαν αξιοπρεπέστατα όλη αυτή την επώδυνη ιστορία και ουδέποτε αναφέρανε λεπτομέρειες αναφορικά με τη συγκεκριμένη επιλογή τους. Ίσως να έπαιξε καθοριστικό ρόλο ο διαφορετικός τρόπος ζωής, ή κάποια άλλα πράγματα, τα οποία κρατήθηκαν ως επτασφράγιστα μυστικά…

Έτσι, ήτανε φυσικό κι επόμενο το κεφάλαιο «Ζυγός» να κλείσει για τη Μοσχολιού τον Απρίλιο του 1978, καθώς ιδιοκτήτης του ήταν ο πρώην πλέον σύζυγός της. Μάλιστα, την ίδια χρονιά εκείνος πήρε κι άλλο ένα «διαζύγιο», επαγγελματικό αυτή τη φορά. Ήδη από το φθινόπωρο του 1977, ο Πολωνός προπονητής των «πράσινων» Κάζιμιρ Γκόρσκι τον είχε απομακρύνει από την ομάδα, τη φανέλα της οποίας τίμησε όσο λίγοι επί δεκαεννιά συναπτά έτη. Έτσι, τον Ιούλιο του 1978 και σε ηλικία 36 ετών πια, αποφάσισε να συνεχίσει την καριέρα του στην ΑΕΚ, με την οποία κατέκτησε το δέκατο και τελευταίο πρωτάθλημα της ποδοσφαιρικής πορείας του το 1979, συμβάλλοντας αποφασιστικά σ’ αυτή την επιτυχία.

Όσο για το «Ζυγό», η σκυτάλη δόθηκε στη Χάρις Αλεξίου, η οποία πρωταγωνίστησε στη σκηνή του μέχρι το 1983, έχοντας «συνοδοιπόρους» σπουδαίους συναδέλφους της. Μόνο που πλέον η διασκέδαση είχε αλλάξει και η μπουάτ είχε μετατραπεί σε χώρο γλεντιού και χορού μέχρι πρωίας…

Η Μοσχολιού, ουδέποτε μίλησε άσχημα για το Δομάζο στις συνεντεύξεις της και πάντα έλεγε τα καλύτερα, με πρώτη κουβέντα ότι «είναι ο πατέρας των παιδιών μου». Όμως, εκείνος ουδέποτε ανέφερε ξανά το όνομά της (τουλάχιστον δημοσίως) και οι σχέσεις τους ήτανε σχεδόν ανύπαρκτες, μέχρι που η ερμηνεύτρια έφυγε από τη ζωή. Λίγες ημέρες πριν πεθάνει, την επισκέφθηκε στο νοσοκομείο και η εικόνα του στην κηδεία της, ήτανε πραγματικά συγκλονιστική. Κάποια στιγμή, φάνηκε να μη μπορεί να σταθεί όρθιος και τον κράτησε για να μη πέσει ο άλλοτε συμπαίκτης του, ο «ψηλός» Αντώνης Αντωνιάδης…

paper-ewoman