Η βιβλιοπρόταση του Ewoman: Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά

Η βιβλιοπρόταση του Ewoman: Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά

Η σειρά των παιδικών βιβλίων του εκδοτικού οίκου Σαββάλα, η οποία αποτελείται από βιβλία που προάγουν τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, προτείνεται για γονείς και εκπαιδευτικούς προκειμένου να ενισχυθεί η ικανότητα των παιδιών για ενσυναίσθηση και για αποδοχή των συναισθημάτων τους.

Ένα βιβλίο αυτής της σειράς είναι «Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε καλά», από τη Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη.

Στο βιβλίο αυτό η καμηλοπάρδαλη κάνει τα πάντα για να αποφύγει να φορέσει γυαλιά. Βλέπετε, δε θέλει να φανεί ανόητη στα μάτια των άλλων. Με όλα όσα παθαίνει όμως εξαιτίας της “στραβομάρας” της, καταντά να ρεζιλευτεί και να φανεί γελοία. Ώσπου στο τέλος καταλαβαίνει πως οι φίλοι της θέλουν το καλό της. Όταν τελικά φοράει τα γυαλιά, γλιτώνει από τόσους κινδύνους και μάλιστα δείχνει και πιο όμορφη από πριν.

Η ιστορία αυτή θέλει να μας διδάξει από τη μια να αποδεχόμαστε ποιο είναι το οποιοδήποτε πρόβλημα και να ψάχνουμε λύση, αντί να το αποφεύγουμε, και από την άλλη θέλει να τονίσει τη σημασία των φίλων στη ζωή μας. Είναι εκείνοι που θα καταλάβουν πώς νιώθουμε, θα μας καθοδηγήσουν όταν εμείς έχουμε χάσει τον δρόμο και τον προσανατολισμό μας, θα μας στηρίξουν ψυχολογικά μέχρι το τέλος.

Το συγκεκριμένο βιβλίο το έχουν αγαπήσει όλα τα παιδιά με τα οποία το έχουμε διαβάσει μαζί. Εκτός από τις αστείες εικόνες που δημιουργεί στο μυαλό των παιδιών, μας δίνεται η δυνατότητα μέσα από την ιστορία αυτή να παίξουμε και διάφορα παιχνίδια.

Για παράδειγμα, μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια ενός παιδιού και να το αφήσουμε να κινηθεί στον χώρο δίνοντας του οδηγίες μέχρι να φτάσει σε ένα σημείο-στόχο. Ή μπορούμε να μη δώσουμε οδηγίες και να ρωτήσουμε μετά το παιδί πώς ένιωσε που δεν έβλεπε και δεν ήξερε πού πάει. Ή πιάνοντάς το από τον ώμο το οδηγούμε εμείς μέσα στον χώρο καθώς εκείνο μπορεί να αγγίζει αντικείμενα και να μαντεύει τι είναι.

Επίσης, μπορούμε να παίξουμε παιχνίδια μνήμης. Συχνά αναφέρεται μέσα στην ιστορία:

«Από τη μέρα εκείνη και μετά η καμηλοπάρδαλη κυκλοφορούσε με κράνος στο κεφάλι.»

«Από τη μέρα εκείνη και μετά η καμηλοπάρδαλη κυκλοφορούσε με κράνος στο κεφάλι και κουδούνι στην ουρά.»

«Από τη μέρα εκείνη και μετά η καμηλοπάρδαλη κυκλοφορούσε με κράνος στο κεφάλι, κουδούνι στην ουρά και μπότες στα ψηλά της πόδια.»

Δηλαδή κάθε φορά που η καμηλοπάρδαλη βρίσκει ένα εμπόδιο, προσθέτει κάτι πάνω της.

Αυτό μπορεί να λειτουργήσει είτε σαν ποιηματάκι για τα μικρότερα παιδιά, είτε σαν παιχνίδι μνήμης για τα μεγαλύτερα καθώς καλούνται να θυμούνται όλα αυτά που έχει βάλει πάνω της η καμηλοπάρδαλη συν το καινούριο κάθε φορά. Στο τέλος μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να βοηθήσουν την καμηλοπάρδαλη να τα αφαιρέσει από πάνω της με την αντίστροφη σειρά από αυτή που τα έβαλε (αυτό είναι πιο δύσκολο και θα χρειαστεί να βοηθήσουμε λίγο).

Τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε με τη δική τους φαντασία να προσθέσουν αντικείμενα στην καμηλοπάρδαλη και ίσως να φτιάξουν και δικά τους ποιηματάκια.

Είμαι σίγουρη πως αυτό το βιβλίο θα σας εμπνεύσει και για άλλες πολλές δραστηριότητες.

Καλή ανάγνωση!