Τερέζ Ρακέν. Ίσως ένας παθιασμένος έρωτας να μην είναι αρκετός

Τερέζ Ρακέν. Ίσως ένας παθιασμένος έρωτας να μην είναι αρκετός

Ήταν στενό, σκοτεινό και υγρό και μύριζε σαν χώμα νωπό, το μικρό κατάστημα που διατηρούσε με τη θεία και πεθερά της η Τερέζ Ρακέν σε μια στοά του Παρισιού. Εξίσου πληκτικό το σπίτι τους, μα τίποτα δε μπορούσε να συγκριθεί σε πλήξη με τον γάμο της καθώς η σχέση της με τον ασθενικό εκ γενετής Καμίγ Ρακέν μπορούσε να χαρακτηριστεί από άτονη έως ανύπαρκτη.

Η βαλτωμένη ζωή της, που την βύθιζε στο σκοτάδι της κατάθλιψης, έρχεται να ταρακουνηθεί συθέμελα όταν μια Πέμπτη βράδυ ο παιδικός φίλος του Καμίγ, Λοράν, εμφανίζεται στο σπίτι τους. Ο Λοράν, ένας άντρας δίχως ιδιαίτερους φραγμούς, με αγάπη για την καλοπέραση και τις σαρκικές απολαύσεις εισβάλει με φλογερό πάθος, στη ζωή και πολύ άμεσα στο κρεβάτι της Τερέζ, δίνοντας νόημα στις μουντές της μέρες. Η αρχική του επιθυμία για ξεκάθαρη σαρκική απόλαυση εξατμίζεται καθώς ο παράφορος έρωτας τους φουντώνει και τους οδηγεί σε σκοτεινά μονοπάτια. Η επιβίωση αυτού του πάθους θα βασιστεί σε ένα αποτρόπαιο έγκλημα. Τελικά όμως ο έρωτας μπορεί να επιπλεύσει καταπνίγοντας τις τύψεις των ενόχων;

Δύο ολόκληρες ώρες το αριστούργημα του Εμίλ Ζολά, Τερέζ Ρακέν  εκτυλισσόταν εξίσου αριστουργηματικά  στη σκηνή του Θεάτρου “Ροές”σε σκηνοθεσία και διασκευή Λίλλυς Μελεμέ. Οι σκηνοθετικές υποδείξεις της Λίλλυς Μελεμέ, αλλά και η υπάρχουσα υποκριτική δεινότητα των ηθοποιών κατόρθωσαν να μας μεταδώσουν το εκάστοτε συναίσθημα. Οι μεταβάσεις των ηρώων από το πάθος στον έρωτα, στο έγκλημα και στις μετέπειτα συνέπειες αυτών, ήταν εύλογες και κατανοητές.

Έτσι το πλήθος κόσμου, το οποίο παρακολούθησε τους ηθοποιούς μέσω της αφηγηματικής διαδικασίας να πλάθουν εικόνες στο μυαλό του, μεταφέρθηκε στο κλίμα της εποχής, αλλά και στον εκάστοτε χώρο που βρίσκονταν καθώς η σκηνογραφική αντιμετώπιση του Κωνσταντίνου Ζαμάνη προσέθετε στην ατμόσφαιρα τη ψύχρα που αρμόζει σε ένα ερωτικό ψυχολογικό θρίλερ, όπως αυτό.

Η μουσική του Μίνου Μάτσα ανατριχιαστική, μα συνάμα γλυκιά, αισθαντική συνοδοιπόρος με τους φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα και τα όμορφα λιτά κοστούμια του 19ου αιώνα, συνέβαλλαν τα μέγιστα στη δημιουργία μιας αίσθησης μυστηρίου.

Υ.Γ. Αποχωρώντας και σκεπτόμενη την επαναλαμβανόμενη κατά της διάρκεια του έργου ατάκα  ‘’είναι στενό, σκοτεινό και υγρό και μυρίζει σαν χώμα νωπό’’ αισθάνθηκα και ίσως δικαίως πως δεν αναφέρεται μόνο στο κατάστημα αλλά στην ερωτική φύση των ηρώων που τους εξώθησε σε ακρότητες με αποτέλεσμα η ψυχή τους να μαραίνεται σταδιακά, οδηγούμενη μαθηματικά στη σήψη.

 

ΘΕΑΤΡΟ «ΡΟΕΣ»
Ιάκχου 16 Γκάζι

ΤΕΡΕΖ ΡΑΚΕΝ του Εμίλ Ζολά
Σκηνοθεσία – Διασκευή: Λίλλυ Μελεμέ
Παίζουν
ΜΑΡΙΑ ΚΙΤΣΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΣΑΡΔΑΝΗΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΑΣ
και η ΣΟΦΙΑ ΣΕΪΡΛΗ

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21:00
Κυριακή στις 19:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο, στις 21:00
Κανονικό 18€, Μειωμένο: 16€
Κυριακή, στις 19:00
Κανονικό 16€, Μειωμένο: 12€

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
τηλεφωνικά στο
210 3479169

για ομαδικές κρατήσεις
6976531570

online στο: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-roes/terez-raken-tou-emil-zola/και σε όλο το δίκτυο συνεργατών της VIVA και
στα εκδοτήρια του Θεάτρου «ΡΟΕΣ», 2 ώρες πριν την παράσταση