Eman says: Σεβασμός, κυρίες και κύριοι! Για μια καλύτερη ζωή!

Eman says: Σεβασμός, κυρίες και κύριοι! Για μια καλύτερη ζωή!

Η διάθεσή μας αλλάζει συνεχώς. Καλή, κακή, μέτρια, υπέροχη ή βαρετή, πολλά μπορεί να έχουν συμβεί που να την επηρεάζουν. Δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα ένα είναι σίγουρο. Σχεδόν κανείς δεν έχει την ίδια.

Δε χρειάζεται καν να μπω σε λεπτομέρειες, γιατί ήδη ξέρεις πολύ καλά π.χ. την διάθεση που έχεις τώρα και καταλαβαίνεις. Αυτή πολλές φορές μας υποδεικνύει πώς να αντιδράσουμε σε διάφορα γεγονότα που συμβαίνουν στη ζωή μας. Άλλες φορές σωστά και άλλες λάθος. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που θα συμβάλουν στο πώς αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση, αλλά η διάθεση είναι ένας από τους σημαντικότερους. Αυτός όμως ο παράγοντας που κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είναι ο αρχικός και πιο σημαντικός στην αντιμετώπιση καταστάσεων είναι ο σεβασμός. Και δυστυχώς είναι υπό εξαφάνιση. Σε μεγάλες ή μικρότερες δόσεις,  λείπει από σχεδόν κάθε συναναστροφή. Στις σχέσεις. Στις συγκοινωνίες. Στην εργασία. Στον δρόμο.

Στην καθημερινότητά μας ερχόμαστε σε επαφή με μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Γνωστοί, άγνωστοι, συγγενείς, περαστικοί, σύντροφοι, φίλοι κ.ο.κ. Συναναστρεφόμαστε για άπειρους λόγους. Καλούς ή κακούς. Επειδή πρέπει ή επειδή θέλουμε.
Αυτό που παρατηρώ όμως είναι ότι πολύ σπάνια υπάρχει σεβασμός. Καταλαβαίνω όπως έγραψα και προηγουμένως ότι δεν είναι όλοι στην ίδια «φάση». Ανεξαρτήτως, όμως, της διάθεσης του καθενός μας,  δεν θα έπρεπε να σεβόμαστε τον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας; Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι περνάει ο διπλανός μας στη ζωή του. Αλλά η βάση της επικοινωνίας όμως θα πρέπει να έχει ένα επίπεδο. Δεν χρειάζεται να ξέρεις τον άλλο για να τον σεβαστείς. Ούτε χρειάζεται να του δώσεις παραπάνω από όσο θέλεις. Αλλά δεν πρέπει να του δώσεις και λιγότερο από όσο επιβάλει ο σεβασμός.

Μου αρέσει πολύ να παίρνω πληροφορίες από ανθρώπους που καθημερινά συναναστρέφονται λόγω επαγγέλματος με πολύ κόσμο. Σχεδόν πάντα θα είμαι ευχάριστος π.χ. σε πωλήτριες και πωλητές καταστημάτων και πολλές φορές μπορεί να τους ρωτήσω για τη μέρα τους. Δεν ξεχνάω ποτέ ότι και αυτοί είναι άνθρωποι με προσωπική ζωή, βρίσκονται εκεί για κάποιο λόγο και έχουν τα δικά τους προβλήματα. Μπορεί να ήμουν εγώ αυτός που θα έκανε αυτή τη δουλειά. Πώς θα ήθελα να μου συμπεριφέρονται; Το γεγονός ότι είμαι πελάτης μπορεί να μου δίνει το δικαίωμα στην εξυπηρέτηση, αλλά όχι και στην αγένεια. Όσες φορές κάνω μια κουβέντα παραπάνω για να μου πουν μερικές εμπειρίες τους, καταλαβαίνω πόση έλλειψη σεβασμού υπάρχει εκεί έξω. Και δε μιλάω μόνο απέναντι στους πωλητές, φυσικά.
Στις συγκοινωνίες πόσο συχνό φαινόμενο είναι να βλέπουμε περιπτώσεις που δε σηκώνεται κανείς για να καθίσει κάποιος που το έχει πραγματικά ανάγκη;
Πόσοι θα σταματήσουν στις διαβάσεις για να περάσουν οι πεζοί;
Πόσες φορές κάποιος θα κρίνει χωρίς καν να σκεφτεί;
Πόσες φορές ένας άντρας ή μια γυναίκα θα συμπεριφερθεί στο αντίθετο φύλο χωρίς να σέβεται;
Άπειρα παραδείγματα.
Ο άντρας αντιμετωπίζει την γυναίκα σαν αντικείμενο απόλαυσης και η γυναίκα τον άντρα σαν ζώο.

Μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι έχω γεννηθεί σε λάθος εποχή. Πόσο θα προτιμούσα να ζούσα στην εποχή των πραγματικών κυριών και κύριων. Με σεβασμό και τρόπους παντού! Όπου οι άνθρωποι είναι πολιτισμένοι και σέβονται τον απέναντί τους. Κρίμα που οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν κάποιον άλλο σε μια κατάσταση περισσότερο εγωιστικά και όχι με τον κατάλληλο τρόπο.

Δε θα κουραστώ να τη γράφω τη λέξη μπας και εμπεδωθεί από περισσότερους ανθρώπους.

Σεβασμός κυρίες και κύριοι. Είναι στο χέρι μας να επικοινωνούμε με περισσότερο σεβασμό ο ένας για τον άλλο. Και τότε η καθημερινότητά μας να είστε σίγουροι θα είναι εξαιρετική!

Γιατί ο σεβασμός κάνει την ζωή όλων μας καλύτερη.

Στείλε μου ένα mail στην διεύθυνση eman.listens.to.you@gmail.com και θα χαρώ πολύ να ανταλλάξουμε απόψεις, να σχολιάσουμε θέματα που ήδη έχουν δημοσιευτεί, να προβληματιστούμε με άλλα ευχάριστα ή δυσάρεστα, λυμένα ή άλυτα, να σου δώσω κάποια συμβουλή που μπορεί να σε βοηθήσει και μέσω όλων αυτών να εξελιχθούμε και οι δύο.