Ορθοσωμία: Αγαπήστε τον εαυτό σας και διορθώστε το σώμα σας.

Ορθοσωμία: Αγαπήστε τον εαυτό σας και διορθώστε το σώμα σας (Πηγή Pixabay)

 
Πόσο σημαντικό είναι να αγαπάει μια γυναίκα το σώμα της;Να το αγαπάει σωστά...όχι απλά να το αγαπάει. Μόνο έτσι θα μπορέσει να διορθώσει τις ατέλειες της. Κάτι που το αγαπάς μπορείς να το βοηθήσεις να αλλάξει προς το καλύτερο.
 
Κάτι που νομίζεις πως το αγαπάς δε θα το βοηθήσεις ποτέ να γίνει καλύτερο. Το γυναικείο σώμα πρέπει να έχει σωστή στάση. Όταν περπατάει. Όταν κάθεται. Όταν οδηγάει. Όταν είναι μπροστά στον Η/Υ. Ακόμα και στις πολύ προσωπικές στιγμές η γυναίκα πρέπει να ξέρει να χρησιμοποιεί το σώμα της.
 
Η σωστή στάση αντιπροσωπεύει και ένα καλό σώμα! Η πλειοψηφία των γυναικών θεωρεί ότι καλό σώμα είναι μόνο το αδύνατο σώμα. Δεν έχει άδικο. Είναι σημαντικό για την εμφάνιση της γυναίκας αλλά και για την υγεία της να μην έχει περιττά κιλά. Αρκετές φορές βέβαια αυτό παίρνει τεράστιες διαστάσεις στο μυαλό της γυναίκας. Ασχολείται τόσο πολύ με την εξωτερική της εμφάνιση που χάνει την ουσία. Το άγχος της να χάσει το περιττό βάρος,κάθε ίχνος κυτταρίτιδας και να αποκτήσει σώμα μοντέλου λειτουργεί περισσότερο σαν ανασταλτικός παράγοντας και φέρνει αντίθετα αποτελέσματα.
 
Η ουσία δε βρίσκεται έξω. Αλλά μέσα. Ποιος σας είπε ότι τα μοντέλα με τους αδύναμους ώμους και τα λεπτά χέρια έχουν σωστό σώμα; Τι είναι αυτό που ορίζει το σωστό σώμα; Η τεχνική της κίνησης. Ειδικά για το σώμα της γυναίκας η κίνηση είναι τέχνη. Από το πως θα σταθεί πάνω στις ψηλοτάκουνες γόβες της,μέχρι το πως θα ανταπεξέλθει στις καθημερινές της ασχολίες χωρίς πόνους από λάθος κίνηση.
 
Όλες οι γυναίκες κάθε μέρα έχουν να κάνουν πολλές κινήσεις που επιβαρύνουν το σώμα τους. Είτε είναι μητέρες. Είτε νοικοκυρές. Είτε εργαζόμενες.
 
Ο παρανομαστής είναι κοινός και λέγεται σωματική καταπόνηση. Η σωστή στάση του σώματος καθορίζεται από τη δυναμική ισορροπία των μυών που το στηρίζουν. Εάν ένας μυς βραχυνθεί και ένας άλλος χαλαρώσει υπερβολικά αλλάζει η στάση του σώματος με αποτέλεσμα να δημιουργούνται παθολογικές καταστάσεις του μυοσκελετικού συστήματος.
 
Η λόρδωση,η κύφωση,η σκολίωση κ.λ.π είναι παθήσεις που δημιουργούν πρόβλημα στη σωστή στάση του σώματος και μπορεί να οφείλονται σε κληρονομικούς λόγους αλλά και όχι λόγω της άνισης χρήσης των μυών.
 
Οι περισσότερες γυναίκες έχετε σκεφτεί πως γέρνει ο κορμός σας όταν κρατάτε την τσάντα στη μία πλευρά;Δείτε το λάθος και το σωστό.
natasa7-ewoman
 
natasa6-ewoman
 
Η κάθε γυναίκα πρέπει να φροντίσει το σώμα της για να είναι πιο ελκυστικό. Ένα σώμα που ξέρει να σταθεί ξέρει και να τραβήξει το αντρικό βλέμμα. Κάθε μέρα επιβαρύνονται συγκεκριμένες μυικές ομάδες. Επί πόσα χρόνια;
 
Δηλαδή μια μυική ομάδα μπορεί να κάνει πολλές επαναλήψεις μικρής έντασης μεν μεγάλης διάρκειας δε. Κάποιοι μύες χαλαρώνουν και κάποιοι δουλεύουν ασταμάτητα. Μακροχρόνια δημιουργείται πρόβλημα στην λειτουργία τους.
 
Π.χ μια γυναίκα που εργάζεται σε γραφείο έχει την συρταριέρα με τους φακέλους που χρειάζεται συνεχώς στην δεξιά πλευρά. Ο κορμός της γέρνει αμέτρητες φορές προς την πλευρά της συρταριέρας.
 
Οι μύες δεν αναγνωρίζουν ότι αυτό γίνεται λόγω εργασίας.Το μεταφράζουν ως κίνηση,ως άσκηση και έτσι κάποιοι επιβαρύνονται περισσότερο. Δηλαδή οι μύες που βρίσκονται στην πλευρά που γέρνει κάθε φορά για να ανοίξει την συρταριέρα βραχύνονται ενώ οι μύες της άλλης πλευράς διατείνονται. Μιλάμε λοιπόν για μια επαναλαμβανόμενη άσκηση με ανισομερή μυική επιβάρυνση. Μακροχρόνια θα δημιουργηθεί πρόβλημα στη λειτουργία τους.
 
Οι γυναίκες στη καθημερινότητά τους χρησιμοποιούν την μπροστινή πλευρά του κορμού τους. Για να σηκώσουν την τσάντα με τα ψώνια. Να μαγειρέψουν. Να κρατήσουν το παιδί στην αγκαλιά. Να οδηγήσουν κ.τ.λ.
 
Οι αντίστοιχοι μύες επιβαρύνονται με αποτέλεσμα να έχουμε τους πεσμένους ώμους και τα χέρια μπροστά από τον κορμό και όχι δεξιά και αριστερά όπως είναι η φυσική θέση. Ο θώρακας έχει μία κλήση προς τα μπροστά που μπορεί να φτάσει στο σημείο της κύφωσης.
natasa4-ewoman
 
Το χαλαρό στήθος που δεν συμπαθούν οι γυναίκες (και οι άντρες τους) το αποκτούν με την κακή στάση του σώματος. Οι ασκήσεις με βάρη για την πλάτη είναι η μόνη λύση να ανοίξει ο θώρακας,να δυναμώσει η πλάτη,να έρθει ο κορμός στη σωστή θέση και το στήθος να φαίνεται πιο στητό.
 
Νιώστε υπερήφανες που είστε γυναίκες και περπατήστε καμαρωτά ξεχνώντας τους γερμένους ώμους μπροστά. Όχι όμως να φτάσετε στο σημείο της λόρδωσης στην περιοχή της μέσης. Το περπάτημα της χορεύτριας δημιουργεί υπερβολική καμπύλη στη μέση. Έτσι υπάρχει βράχυνση στην οσφυική μοίρα και χαλάρωση στους κοιλιακούς.
 
natasa3-ewoman
 
Ποια είναι η σωστή λύση; Περήφανο αλλά ευθυγραμμισμένο περπάτημα χωρίς έντονες καμπύλες της σπονδυλικής στήλης. Οι γυναίκες που δουλεύουν μπροστά από τον Η/Υ έχουν λάθος τη θέση του κεφαλιού. Σκύβουν αρκετά μπροστά και το κεφάλι δεν είναι στην προέκταση της σπονδυλικής στήλης. Έτσι επιβαρύνονται οι μύες του λαιμού. Μακροχρόνια έχουμε ώμους σηκωμένους ψηλά και μπροστά. Είναι ο χαρακτηριστικός πόνος στον αυχένα. Δείτε την λάθος στάση και την σωστή μπροστά από τον η/υ.
 
natasa2-ewoman
 
natasa1-ewoman
 
Ποια είναι λοιπόν η σωστή λύση για όλα τα παραπάνω μυοσκελετικά προβλήματα;
 
Άσκηση. Ναι κάντε γυμναστική.
Pilates. Yoga. Kολύμπι. Προγράμματα διατάσεων. Δυναμώστε το σώμα σας και ταυτόχρονα την στάση του. Μην ξεχνάτε να είστε ενεργοποιημένες και συνειδητοποιημένες για τις κινήσεις της καθημερινότητάς σας. Όσο πιο συνειδητοποιημένες είστε για τη σωστή στάση του σώματος τόσο πιο ελκυστικό και περήφανο στυλ θα έχετε.
 
Αγαπήστε λοιπόν τον εαυτό σας και τα εξωτερικά σας ελαττώματα. Διορθώστε το σώμα σας από μέσα προς τα έξω. Να είστε σίγουρες ότι αυτό μακροπρόθεσμα θα ισορροπήσει. Να είστε γερές,δυνατές και σίγουρες για τον εαυτό σας. Το αξίζετε ως μητέρες. Σύζυγοι. Νοικοκυρές και εργαζόμενες γυναίκες.
Γυναικείο σώμα και σωστη στάση...ορθοσωμία!
nat5-ewoman