Eman says: Συζήτηση με έναν λάτρη αυτοκινήτων προς όφελός σου

Eman says: Συζήτηση με έναν λάτρη αυτοκινήτων προς όφελός σου(pixabay)

Άντρες και αυτοκίνητα. Υποτίθεται ότι όλοι έχουν την τρέλα. Φυσικά δεν είναι έτσι. Υπάρχουν και κάποιοι, όπως εγώ π.χ. που δεν έχουν αυτό το μικρόβιο. Θέλουν να έχουν ένα αξιόλογο μεταφορικό μέσο, ακριβό ή φθηνό αλλά δεν τρελαίνονται με κάθε αυτοκίνητο που περνάει από δίπλα τους. Δεν έχουν την ανάγκη ούτε για ιπποδύναμη ούτε για μόστρα. Ένα όμως είναι σίγουρο. Οι περισσότεροι άντρες συνήθως έχουν περισσότερες γνώσεις για τα αυτοκίνητα από τις γυναίκες.

Με αυτή την συζήτηση θέλω να σου δώσω μια βοήθεια που θα έπαιρνες από έναν φίλο. Πληροφορίες που μπορεί να σου φανούν χρήσιμες όταν πας να αγοράσεις ένα καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Επειδή εγώ δεν είμαι η δυνατότερη πηγή πληροφοριών ζήτησα από τον επί 3.908 χρόνια φίλο μου Αντώνη να με βοηθήσει. Ο Αντώνης εκτός από εξαιρετικός άνθρωπος αλλά και από τους λίγους άντρες που παραδέχομαι είναι και εθισμένος στα αυτοκίνητα. Οι γνώσεις του είναι άπειρες και συνεχώς αυξανόμενες. Νομίζω αντί για αίμα ρέει βενζίνη στις φλέβες του και το βράδυ όταν κοιμάται αντί για προβατάκια μετράει άλογα.

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις η ιπποδύναμη των αυτοκινήτων μετριέται σε άλογα. Γιατί; Στις αρχές του 1780, ο Σκωτσέζος μηχανικός James Watt, κατασκεύασε μια προηγμένη μηχανή ατμού την οποία σκόπευε να θέσει σε ευρεία κυκλοφορία. Σε μια εποχή όμως όπου τα άλογα ήταν η κινητήριος δύναμη η αγορά ήταν αμφίβολη απέναντι στην νέα μηχανή. Ο Watt αποφάσισε να αποδείξει πως η εφεύρεση του ήταν ανώτερη από το άλογο. Για να το καταφέρει, υπολόγισε πόση ενέργεια μπορούσε να παράξει ένα άλογο και την σύγκρινε με αυτή της μηχανής του. Έτσι κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον και να κάνει διάσημη την ατμομηχανή του αλλά και τον ίδιο, ενώ συνέβαλλε αποφασιστικά και στη βιομηχανική επανάσταση. Χάρη σε αυτόν, καθιερώθηκε σαν μονάδα μέτρησης της ισχύος ενός κινητήρα η ιπποδύναμη (horsepower). Σήμερα με οδηγία της ΕΕ, η επίσημη μονάδα μέτρησης της ισχύος των κινητήρων είναι το KW (kilowatt) και η ιπποδύναμη αναφέρεται συμπληρωματικά.

Δ.Ν.: Ξεκινάμε λοιπόν με το διατιθέμενο χρηματικό ποσό. Είναι βασικότατο.

A.: Βεβαίως! Συνήθως ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Αλλά όσο πιο πολύ ανεβαίνουμε σε χρήματα, τόσο επίσης τα ανταλλακτικά και το service παίρνουν την ανιούσα. Προσοχή λοιπόν. Ακόμα και αν βρούμε ένα σωστό μεταχειρισμένο σε καλή τιμή, δεν σημαίνει πως τα ανταλλακτικά του θα είναι και αυτά σε καλή τιμή.

Δ.Ν.: Καινούριο ή μεταχειρισμένο;

A.: Το μεταχειρισμένο ακόμα και ενός έτους έχει ίσως το 60% της αξίας του καινούργιου. Το καινούργιο βέβαια έχει εγγύηση, κάτι που και κάποιες μάντρες μεταχειρισμένων δίνουν αλλά μια μάντρα σήμερα υπάρχει, αύριο μπορεί να έχει κλείσει. Οπότε το μεταχειρισμένο είναι η καλύτερη επιλογή αρκεί να ελεγχθεί σωστά και να αποδειχθεί καλή περίπτωση.

Δ.Ν.: Ποια τα υπέρ του μεταχειρισμένου και ποια τα κατά; Τί προσέχουμε;

A.: Το μεταχειρισμένο είναι σαφώς πιο φτηνό. Από την άλλη όμως η καταπόνηση που έχει υποστεί μπορεί να είναι ελάχιστη ή η χείριστη. Αν έχει περάσει από πολλούς ιδιοκτήτες είναι πολύ αρνητικό. Δύσκολα βγάζουμε άκρη με το ιστορικό του αυτοκινήτου. Γι’ αυτό η επιλογή από έναν ιδιώτη είναι πιο σωστή. Πάντα να ελέγχουμε το βιβλίο σέρβις και να είναι σφραγισμένο από τα συνεργεία. Ελέγχουμε με μηχανικό και φανοποιό το αυτοκίνητο, μιας και ο κάθε ένας βλέπει διαφορετικά πράγματα. Όχι μόνο φίλους που κόβει το μάτι τους. Σε ένα αυτοκίνητο γενικά τα χιλιόμετρα που έχει κάνει είναι μεγάλο κριτήριο. Παρόλα αυτά χρειάζεται καλός έλεγχος γιατί όσο καλά γυαλισμένο και να είναι, τα χιλιόμετρα του καντράν τα γυρνάνε πίσω με διάφορα κόλπα. Μέχρι τα 50.000-70.000 χλμ. είναι μια καλή επιλογή. Αυτονόητο όσο λιγότερα χιλιόμετρα, τόσο το καλύτερο. Οι φθορές είναι πολλές σε ένα αυτοκίνητο με 150,000 χιλιόμετρα και πόσο μάλλον αν έχει τρακάρει. Και υπόψιν, όταν ένα αυτοκίνητο έχει βαμμένο φτερό ή καπό δεν σημαίνει πως έπαθε μεγάλη ζημιά. Το θέμα είναι εσωτερικά πόσο καταπονήθηκε. Δεν μπλέκουμε με αυτοκίνητα εισαγωγής ΠΟΤΕ. Αν το έκαναν βουτιά στον Ατλαντικό δεν μπορεί να το μάθει κανείς.

Δ.Ν.: Επίσης πολύ σημαντικό τι χρήση θέλει να κάνει.

A.: Είναι το πιο σωστό κριτήριο μετά την οικονομικό περιορισμό. Ένα αυτοκίνητο πόλης έχει μικρή κατανάλωση μιας και τα κυβικά δεν είναι απαραίτητα. Δεν θα είναι όμως το ίδιο ασφαλές και σταθερό με ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Υπάρχουν επίσης μοντέλα τα οποία για οικογένειες έχουν πολλαπλές κρυφές θήκες και εργονομικούς τρόπους φόρτωσης, αποθήκευσης και παραμετροποίησης. Π.χ. σε κάποια μοντέλα εταιριών τα πίσω καθίσματα μετακινούνται κι αυτά μπρος-πίσω, άρα μικραίνει ή μεγαλώνει ο χώρος αποσκευών αντίστοιχα.

Δ.Ν.: Μάντρα ή ιδιώτη;

A.: Ο ιδιώτης είναι μια καλύτερη και λιγότερο επικίνδυνη επιλογή. Πολλές μάντρες θέλοντας να βγάλουν κέρδος, βρίσκουν κατεστραμμένα αυτοκίνητα, τα επιδιορθώνουν και τα πουλάνε γυαλισμένα «του κουτιού». Χρειάζεται μεγάλη προσοχή και καλό έλεγχο!

Δ.Ν.: Κάτι τελευταίο;

Α.: Πριν προχωρήσει σε αγορά πρέπει να το δει σε μια βόλτα από κοντά. Να πάει σε μια έκθεση ή στον ιδιώτη πωλητή, να μπει μέσα, να φτιάξει την θέση οδήγησης και να προσπαθήσει να αισθανθεί «σαν το σπίτι της». Πολλά μπορεί να μας αρέσουνε, τα βλέπουμε στο δρόμο και πεταρίζει η καρδούλα μας αλλά η πραγματικότητα απέχει. Μπορεί με τίποτα να μην βολευόμαστε στην θέση οδήγησης. Και αυτό θα είναι μια πολύ δυσάρεστη εξέλιξη, ειδικά όταν είμαστε για ώρες σε ένα ταξίδι ή κολλημένοι στην κίνηση. Το οπτικό πεδίο που έχει το αυτοκίνητο επίσης μπορεί να είναι εξαιρετικό ή και καταστροφή. Πάντα το test drive είναι το κερασάκι στην τούρτα.

Δ.Ν.: Με τί θα ήθελες να κλείσεις απευθυνόμενος στο κοινό του ewoman;

A.: Τα τακούνια είναι ωραία, θηλυκά, σέξι, τα λατρεύουμε και να τα φοράτε χωρίς δεύτερη σκέψη. Το φρένο και το γκάζι όμως χρειάζονται πολύ σκέψη πριν τα πατήσουμε.